cimbazizo

Alla inlägg under februari 2010

Av IA - 28 februari 2010 23:32


Igår, lördag, så hade jag o min kära gube 22-årig bröllopsdag <3 <3

 

Så efter alla helgjobb så kom vi hem till ett väldoftande hem, för Liisa o André hade gjort en supergod middag till oss med fläskfilé, klyftpotatis o bearneisås o jättegod sallad till <3 <3 TACK för detta!!!

 

TACK Elina för presenterna vi fick av dig!!!

 

Fick också lite roliga bilder på alla hundarna här hemma. Zizo har funnit sin roliga buskompis i Diesel o det var inte lätt att få en bild på dom två busarna. Men här följer lite bilder.......

        

Zizo blir lite ställd när alla kompisar går under honom ;)

  

Sessan blev trött bara av att se busarna hålla på ;)

  

När vi skulle ut i köket o hämta mat så tog Zizo över datan ;)  

    

Är det det som kallas datanörd? :))))))

Nu blir det natti natti för att hämta krafter inför en ny arbetsvecka.

 





Av IA - 25 februari 2010 19:13

Idag var vi o hälsade på hos Livia o Dugald, och som vanligt blir det bus o lek mellan syskonen :)))))

    

Men Dugald tyckte det var så tråkigt att han somnade istället ;)

  

Att stå still för korttagning är ingen höjdare för varken Zizo eller Livia, men någon bild på dom gick det att få :)))))

    

Men Zizo tyckte det var mycket roligare att tigga vid matbordet, den lilla matfrossaren :))))

  

Men Livia låg stilla på sängen o tuggade på ben, så då passade jag på att ta lite bilder ;)

      

Livia tror fortfarande att hon är liten valp o vill sitta i knäet :))))

  

Sen försökte vi oss på en bild med Lotta o mig med båda valparna, det gick väl så där....tror jag ;)

  

Ser ut som vi försöker strypa våra hundar :)))))

Men att få båda att sitta still o vara fokuserade i dom sekunder det tar att ta ett kort är inte lätt :))))) Tyrvärr blev kortet lite mörkt också, men ni får hålla till godo;)


Nu ligger Zizo trött o utslagen efter en rolig eftermiddag med syrran <3 <3

Av IA - 20 februari 2010 18:10

Först vill jag berätta om en rolig dag idag med pulkaåkning o grillning.

Vi förberedde med korv o kött o bröd o godis o annat smått o gott, o inte minst varm oboy som hör till detta :)

Sen gav vi oss iväg både två o fyrbenta :))

Först blev det pulkaåkning med mycket gupp i backen, men jag gav mmig inte på detta för då hade jag nog blivit liggande flera dagar ;)

Efter det så blev det till att få eld på vedpinnarna för att kunna grilla.....

  

Medan elden skulle ta sig o det skulle bli lagom varmt för att grilla så busade alla hundar med varndra.............

    

...en del älskade att fånga snöbollar som kastades.........

  

.....sen blev en del väldigt frusna o fick värma sig..........

  

.........Sessan fick t.o.m krypa in under Matias jacka för att värma sig :))))

  

........vilket Diesel tyckte var jättekonstigt :)))))

  

Men min ryska vinthund tyckte det var helt otroligt skönt att bara ligga i snön o mysa :))))))

      

Det är väl det som är våra motsatser ;) Han älskar kyla o jag älskar värme :))))

Nu ligger han o sover gott i soffan efter denna härliga dag <3


OCh nu till dubbelgångaren ;)

Jag har ju berättat innan om en halvsyster till Zizo som hörde av sig till oss, o nu tänkte jag visa bilder på henne för att ni ska förstå vad jag menar med att Zizo o hon är lika varandra...................

      

Visst är Gadalka o Zizo lika???

Hoppas verkligen att vi kan träffas o dom får leka tillsammans någon gång :)


Nu ska jag mysa med min lilla Zizo <3 <3

Av IA - 10 februari 2010 22:23

Idag försökte vi oss på lite nya uppställningsbilder. Ni får titta o avgöra själva vad ni tycker........

    

Sen blev det lite huvudbilder...................

        

............när han hade haft godisbiten för länge framför nosen så började han slicka sig om munnen......

  

Sen blev det bilder på Zizo o mig tillsammans, den som blev bäst var den här :)

  

Efter all korttagning så var Zizo trött på oss o gick o la sig i soffan......

  

Hur kan man motstå dessa bedjande ögon???

  

Inte jag :))))


Av IA - 4 februari 2010 23:03

Ännu ett försök att skriva detta o visa bilder!


I tisdags så var jag, Zizo o zunken o hälsade på hos Livia o Dugald. Bilderna är tagna med mobilen så kvalitén är väl lite si o så, men jag tror ni kan se vad som händer o vem som är med ;) Så håll till godo   

Först en bild där Zizo o Livia busar precis som dom alltid gör   

  

Sen en bild som visar hur vig Livia är   

  

Dugald verkar tycka att valparna är helt galna så han skakar bara på huvudet   

  

Men sen kom Dugald o Zunken igång också o fick väldig fart   

  

Detta var dom bilder som blev bäst!


Måste bara avsluta med att berätta en rolig sak : I min gästbok skrev en som heter Ulrika o berättar att hon har ett halvsyskon till Zizo som heter Gadalka   o hon är en kopia av Zizo i färgerna. Dom har med andra ord samma far   Så TACK Ulrika för att du tog kontakt o TACK för jättevackra bilder på dina hundar! 

Jättekul att höra ifrån dom som har helsyskon o halvsyskon till Zizo, så alla som tittar in här o vet med sig att dom har det: Skriv gärna o berätta detta så kan vi utbyta erfarenheter o bilder med varandra.

Av IA - 4 februari 2010 19:38

Har försökt lägga in nya bilder här men inte lyckats, för dom har stora problem på bloggplatsen :(

Så jag återkommer med bilder o kommentarer när detta är löst!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards