cimbazizo

Alla inlägg under juli 2010

Av IA - 30 juli 2010 22:00

Igår så hämtade vi hem Livia till oss, för Dugald skulle på utställning uppåt landet. Så då har vi privilegiet att få passa busan Livia   

När vi kom hem så ville katten hälsa på Livia men det tyckte hon var lite otäckt så hon höll sig undan så mycket hon kunde   Men sen har vår katt fått fnatt att busa o jaga Zizo o Zunken när dom ska göra sina sista behov på kvällen, så han tar sats en bit ifrån o sen kommer han springande i full kareta mot hundarna o hoppas att han skrämmer dom riktigt mycket   Men numera får han inte den reaktionen från varken Zizo eller Zunken för dom är så vana, men då skulle han testa detta på Livia o då kan man lugnt säga att han fick den reaktion han ville, galenpannan    Så hon vågade ju inte göra sina behov när han gjorde så, så jag fick skrämma undan katten för att hjälpa Livia, så då fick han känna på sin egen medicin   

I morse tog jag o Zizo o Livia en morgonpromenad innan jobbet o det blåste en del, nästan höstvindar när man är van vid varma vindar. Men det kändes friskt o skönt faktiskt.

Efter jobbet tog jag o Elina en timmes promenad med alla hundar i regnet, lite kallt men skönt att rensa hjärnan efter jobbet.

Sen blev det middag o slappa framför tv med friidrotts-em o alla hundar omkring sig..........................

  

.........finnns inget bättre än att ligga omgiven av en massa goa doggisar.

  

Livia bara njöt av att gosa.........................

  

........................o Zizo somnar gott som vanligt i vår närhet.

    

I morgon är det mässa på TEBA så då blir det en sväng dit   

Av IA - 24 juli 2010 23:14

Måste bara berätta att jag idag var på en jättehärlig valpträff där Zizo fick träffa både hel- o halvsyskon. O till hans stora glädje: Bara tikar   så han var en kärlekskrank borzoi hela eftermiddan   Den enda tik som sa ifrån ordentligt, Wanja, blev han som mest betuttad i   Nu sover han av ren utmattning här hemma. Kärlek tröttar   

Jag satte min kamera på laddning innan jag for, men mitt nöt åkte sen ifrån den. Så det blev inga bilder tyvärr, men hoppas få några av uppfödaren o de övriga som hade kamera med sig   

Men sätter in lite bilder på min vackra o kärlekskranka kille.

      

Av IA - 21 juli 2010 22:09

Idag skulle vi fälla ett träd på tomten o det var något Zizo såg fram emot   

Keijo började att ta bort några kvistar som han nådde från marken o genast var Zizo framme o började kvista av dom när dom föll till marken  

      

Sen la han sig o väntade medan husse högg med yxan, men jag fick passa honom hela tiden för han ville gärna hjälpa husse lite för mycket ibland   

    

Men efter mycket kämpande så fick vi trädet till att falla o vem var framme där på några 1000-dels sekunder........om inte Zizo...................

    

....................o mycket riktigt han lyckades dra av o kvista några grenar   

  

Efter allt hans slit så fick han bada o svalka sig i poolen en stund o sen belönas med ett grisöra   

        

Zizo bara älskar att vara med oss i allt vi gör i familjen   


Av IA - 7 juli 2010 09:49

Kände bara att jag ville skriva o även visa bilder på skillnaden på min lilla sötnos jag hämtade hem för snart ett år sedan o som nu blivit en stor o ståtlig kille   

Endast 8 veckor gammal så kom det lilla knytet hem som älskade att ligga ute i trädgården på gräsmattan.................................

      

  

.............................o älskade att ta promenad till skogen utanför huset.........................

  

...........................o äslakde även att ligga i soffan o mysa....................

  

......................o att bli buren o vara i famnen (så länge man nu orkade det)   

    

Tiden gick fort o snart var han en unghund som såg lite oprppotionerlig ut med sina stora tillväxtzoner på kroppen   

  

Men han är det vackraste för mig o min familj   

Nu har han nog vuxit klart det mesta i alla fall o behöver bara pälsas på lite mer.

O han älskar fortfarande att ligga i trädgården...............................

     

..........................o att gå till skogen....................................

  

..........................o ligga i soffan o mysa (eller spela datorspel)   

  

Men jag orkar inte bära honom längre, men han lägger gärna sitt huvud i mitt knä när vi sitter i soffan   vilket är jättemysigt.

På våra promenader så hjälper han gärna till att bära kopplet  

  

Så detta lilla knyte jag hämtade hem har blivit denna stor ståtliga kille.

  

Vackraste borzoien någonsin   

Min stora dotter sa en sak häromdagen som gjorde mig så glad: "Zizo börjar bli så lik Cimba i sitt sätt." O det är något jag själv känt också o det gläder mig något enormt, tänk att få två så superhärliga hundar efter varandra. Så TACK älskade Kennel Chodlik för att jag fick ta hand om lille Zizo    Ni kunde inte göra mig lyckligare.


Av IA - 2 juli 2010 22:35

Tänk  att min lilla kille snart är färdigvuxen o stor o snart 1 år gammal. Vart tar tiden vägen???? Kändes som igår som uppfödaren ringde o sa att valparna föddes o man såg med spänning fram emot varenda bild på valparna. O man längtade o längtade tills man fick komma o hälsa på hos dom små liven. O nu har det gått ett helt år sen!!!!

Måste bara visa en jättehärlig bild på Zizo när vi precis fått hem honom. Han sitter o söker ögonkontakt med Liisa hela tiden, den härliga lilla varelsen <3 <3

  

Vem kan neka denna lilla härliga valp någonting?? Inte jag i alla fall ;)))


Samtidigt som jag kom på att Zizo är 1 år snart så kom jag också på att det är 1 år sedan jag fick säaga farväl till min kära boxerkille Cimba, så det är blandade känslor denna tiden på året.

  

Tänk att man som hundägare kan få tag på två så underbara hundar som både Cimba o Zizo. Jag är lyckligt lottad   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards