cimbazizo

Alla inlägg under januari 2011

Av IA - 26 januari 2011 23:06

Varför ska vi människor bara få njuta av semlor?


Det frågade jag mig häromdagen o började fundera på hur en hundsemla skulle se ut...................... ;)

Så jag skar av ett lock o gröpte ur semlan, sen la jag dit 3 köttbullar, några korvbitar o sen grädde på allt o sen locket på :)

Sen åkte vi bort till Lotta o serverade detta till alla 5 hundar :)

Dom åt detta så fort att bilderna blev suddiga, men ni får hålla tillgodo med dessa bilder ändå ;)

  

Nova tog hela bullen i munnen ;)


  

Zizo åt upp allt innehåll först o sist bullen ;)


  

Livia var den enda jag hann ta kort på innan bullen tog slut ;)


Zunken o Dugald hann jag aldrig få ngt kort på innan det var uppätet ;)


Så slutsatsen av det hela är att semlor gillas av både hundar o människor, bara att innehållet är lite olika ;)



Av IA - 22 januari 2011 14:37

Igår så bjöd min älskade make och min yngsta dotter på en 3-rättersmiddag till oss övriga :) Det kändes otroligt lyxigt att få njuta av detta i hemmet utan att behöva vara bland en massa folk, särskilt när man inte känner att man kan vara så social ;)

Så det blev som förrätt en karl Johan-soppa med persiljetoast, som huvudrätt en oxrygg med hasselbackspotatis och vitlökssmör och som efterrätt en sockerkaka med nutella inuti och med vaniljglass till   


Efter denna middag så blev det inte så tidigt i säng precis ;) Så det blev sovmorgon :)


Så när jag vaknade så tog jag o Zizo en skogspromenad tillsammans, det var hur mysigt som helst: Bara han o jag   

    

Sen blev det lite träning här hemma med "sitta fint" o "gå fot" mm. Han är hur duktig som helst   


Av IA - 19 januari 2011 23:06

Zizo lärde sig ett nytt trick igår: Att sitta fint genom att sitta ända ner på rumpan o sen lägga upp tassarna på min arm. Han t.o.m la tassarna i kors utan att jag bad honom ;)

    

Ursäkta dålig bild kvallité men vi hade bara ngn sekund på oss o det blev snabbt med en mobil, därav de lysande ögonen ;)

Men ville ändå passa på att skryta med min duktiga o läraktiga borzoi-kille   


Av IA - 16 januari 2011 22:37

Tur man har en så snäll o godmodig hund som man har :)

Varje vinter är en tuff tid med all värk, men Zizo är så go med att vara förnöjsam med att få springa av sig på vår stora tomt dom dagar jag mår som sämst.

Idag har jag haft en grym värkdag som satte sig främst i benen, så ngn promenad var inte att tänka sig då. Men han är nöjd med busstunderna han får genom att sträcka ut benen ngr ggr under dagen o göra sina behov.

Älskar verkligen denna hund!


Han är även min "lilla" terapihund, för han ser till hur jag mår med jämna mellanrum o oftast så kommer han o lägger sig intill mig när jag har ont. Precis som han visste att jag behöver värme just då   

  

Av IA - 14 januari 2011 17:22

Hur gör man när man har en hund som fullkomligt älskar snö o vinter medan jag själv hatar det. Jag har värk i min kropp som gör att jag inte gillar detta :(


Men vad gör man inte för sina härliga djur :) Jo man går på promenader även om det är snö o vinter så klart ;)


O även om man har ont så man nästan får krypa ut så blir man så glad av att se en hund som får glädjefnatt av att springa runt i skog o mark   

  


Att jaga o leta efter pinnar är också hans stora passion.

  


Dofter är nog det enda som kan få honom att stå stilla en stund.

  


Att försöka jaga igång Zunken som fått nys om mattes godis är dock lite svårare. Men har man en pinne i munnen så får man även igång Zunken ;)

  


Så nu ligger mr Zizo vid mina fötter o sover o är nöjd med livet   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards