cimbazizo

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Älskar silversmide :-)

Av IA - 13 mars 2010 19:01

Tänkte vara lite egoistisk o visa lite smycken jag gjort på silverkursen jag går på. Är nu inne på 3:e terminen o det är fortfarande lika roligt. Skulle mer än gärna starta upp lite här hemma, men tyvärr är det lite dyrt att inskaffa :( Så får hålla till godo med att syssla med detta på kurs.

Först är det lite bilder på ringar jag gjort, bl.a en ring där jag lött dit en bit av en guldring jag fick efter min älskade mormor <3  

Sen två andra ringar jag gjort....

    

Sen en armkedja jag håller på med till min son......

  

Sen ett halsband som jag gjort nu senast. Det är ett tillhörande armband som finns med bland dom bilderna sen.

  

O slutligen en massa armband.........................

    

Detta är ett litet smakprov på vad jag gjort o gör. Även om det är långt ifrån proffsigt gjort så tycker jag det är så otroligt roligt. O det är även en skön terapi o lindring för själen att få skapa på detta sätt.


Sen lite till min älskade lilla hund. Idag så fick han följa med husse ut när han skulle gräva fram trädgårdsslangen, vilket vi kom på att vi glömt ute :((((( Men såna är vi när tiden inte är på vår sida.

Dessutom så får alla förlåta för hur det ser ut i vår trädgård just nu, för vi har inte hunnit med ens hälften av det vi skulle vilja ha gjort innan snön kom :(((


(O för alla som vill kommentera om saker som finns runt min hund på bilderna så kan jag tillägga att det var någon vid hans sida hela tiden, så han kom inte till skada) Vet tyvärr att det finns personer som letar efter fel hos andra för att sätta dit dom istället för att se goda saker hos andra :(((((
Så här följer lite bilder från min bus-kille :))) Kolla hans ögon som är fulla av bus, vilket visar sig i sista bilden :)))))
Först bilden där husse o Matias gräver efter slangen o Zizo gräver efter något annat, men blir distraherad av mig när jag kommer med kameran :)
  
Sen upptäcker han att slangen rör sig så då måste han bara fram o kolla vad som händer......
    
Sen hör han ljud längre bort på gatan som också måste kollas av..........
  
Sen börjar han med busblicken mot mig................
  
............o sen brister det för honom helt o hållet :))))))))
  
Så fullt ös med bus.
Min älskade härliga Zizo.
(som sagt, trädgården ska städas när snön är borta, så förlåt alla känsliga tittare ;) o läsare)
 
 
Lillasyrran

Lillasyrran

14 mars 2010 20:55

Haha, vilket språng :P Såg verkligen busögonen som du skrev om ;)
Vilken tur att du påminde alla om alla saker runt Zizo, så ingen behöver skriva att du är dålig hundägare :S En del människor kan verkligen inte sköta sig själva utan måste se fel hos andra hela tiden!
Kul att läsa vad som händer med er och Zizo också ;)
Är lite sugen på ngt silverarbete du gör... om jag funderar ut vad jag skulle vilja ha, kan jag göra en beställning hos dig då? ;)

Älskar dig!!

http://aikopaiko.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

21 mars 2010 10:36

Va kul att det gick så bra för er i malmö. Han är ju jättefin. Vill oxå passa på att säga att dina smycken är jättefina.
PS: Zizo kan inte få en bättre familj än er. Kram

http://sally.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IA - 20 mars 2011 21:59

Idag så var det dags för premiären :) Första utställningen för detta året :)   Börjar med att försova mig en hel timme :( Mobilen var knäpptyst trots att den visade att larmet var aktiverat :((( Så det blev stress, stress, stress............ :(...

Av IA - 27 februari 2011 18:58

Helgen startade med en jättekul promenad runt en sjö med Zizo´s uppfödares härliga familj o voffs o med Lotta o hennes härliga voffs. Fick smaka av Robines goda mjölkchoklad o massa goda muffins o kakor     Fick inte till ngr bra bilder tyvärr, men...

Av IA - 12 februari 2011 19:59

Har nu anmält Zizo till första utställningen för i år :) Det är Malmö int i Mars. Ska bli spännande o se hur mycket han mognat sen förra årets utställningar, eller kanske inte......... ;) Men oberoende av hur det går så är han världens sötaste o ...

Av IA - 4 februari 2011 23:43

Fick se så vackra bilder på min stiliga borzoi som Emma tog när hon o hennes whippet Puma var med oss på skogspromenaden i onsdags. Måste bara visa hur fina dom är:         Det är så härligt att se en borzoi som tar i o springer med full kr...

Av IA - 4 februari 2011 01:12

I onsdags så var vi ute i skogen tillsammans med en ny tjej i vårt hund-gäng, nämligen en whippet-tjej. Snacka om att Zunken blev överlycklig o dom två for fram i skogen i minst 190 ;)   Efter ett tag fick även Zizo vara med en stund. Men han s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards