cimbazizo

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Utställning i Ystad

Av IA - 30 maj 2010 12:52

Så har vi varit på utställning igen, jag o min lilla härliga kille =) Denna gången i Ystad.

Känslan av att han skulle reagera likadant i ringen mot domaren som på Backagården insmög sig hos mig lite. Men vi hade övat hemma mycket på att stå still medan någon kände igenom honom i olika situationer, så sen kan man bara hålla tummarna på att det skulle fungera i praktiken också...........

Liisa o jag åkte vid 8-tiden på morgonen o var framme i Ystad strax efter 9. Det första vi gjorde var att sätta upp tältet o sen installera hundarna, Zunken var med också eftersom hans matte var på Lisseberg under dagen.

Sen var det till att vänta...............................

  

..........................o vänta................................

  

...........................o vänta......................................

  

.................................o vänta.......................................

  

.............men sen var det vår tur att inta ringen.

  

O som vanligt börjas det med ett varv runt...........................

  

.................sen kom det som jag mest fasade för, nämligen när domaren skulle känna igenom Zizo....................................

  

...............men han var helt lugn o stod still o bara lät sig kännas på   

Min duktiga lilla kille   

Sen blev det att springa ett varv till plus fram o tillbaka så domaren kunde se hans rörelse framifrån o bakifrån..........................

        

Sen ska det ställas upp o domaren ska ge sin dom till sekreteraren som sitter bredvid o skriver.

    

Så det blir till att stå............................

  

..................o stå........................

  

.........................o sätta sig   .........................

  

.......................o ställa upp igen......................

  

.................................o stå..............................

  

........................men till slut så kommer ringinroparen (min uppfödares handler) o ger oss HP-rosetten o BIR-rosetten    Så vi går vidare till själva finalen då BIG ska utses. Så det blir till att vänta o vänta o vänta igen. Men Zizo har inget emot att göra detta, han lägger sig till rätta tittar på människor o hundar o somnar till ibland, denna härliga o harmoniska hund   

Utlåtandet från domaren löd: "10 månaders hane. Maskulint välskuret huvud. Korrekt bett. Tilltalande uttryck. Korrekta vinklar. Behöver ännu utvecklas i bröstkorgen. Passande benstomme. Korrekta tassar. Rör sig med ett fint flyt, men behöver bli stabilare i sin helhet. Trevligt temperament."

Efter ett tag så blev det så dags för finalringen. Zizo skulle tävla mot en Saluki som var äldre än han. Så vi äntrar ringen o Zizo springer fint bredvid mig.........

  

.................o man kan se skillnaden på kopplets hållning mellan Zizo o Salukins som var tvungen att hållas spänt o hårt uppåt..........................

  

......................................även svansföringen visar vem som gillar att springa vid matte   .....................Men tyvärr så vann Salukin över Zizo, så det går inte så mycket på psyket ibland utan istället på annat. Men jag är super nöjd med Zizo´s BIG2.

  

Och han är fortfarande den finaste borzoien i världen   

Här är dagens skörd av rosetter.

  

När vi kom hem så dalade vi ner i soffan o somnade, för jag hade migrän under dagen o var bara glad att jag klarade av den.

  

Men jag vill TACKA Loppan för att du följde med o Robine för en jättekul stund tillsammans o det var så kul att du fanns i bakgrunden som ett stöd. O sen vill jag även tacka tältgrannen Kerstin med sin vackra Chow-chow valp o jag ser fram emot bilderna du tog på mig o Zizo i ringen, ska lägga in dom här sen när jag fått dom.


 
 
Kicki

Kicki

30 maj 2010 13:45

Grattis till söta duktiga Zizo!

http://www.springeldens.se

 
Pernilla

Pernilla

30 maj 2010 21:45

GRATTIS!!!! Han är en riktigt stilig kille, vackra Zizo!

http://www.civilis.se

 
Lillasyrran

Lillasyrran

1 juni 2010 18:43

Duktiga Zizo!! :)
Härligt att det gick mkt bättre den här gången än förra gången ;)

Ska bli kul att ses snart!

Kramar lillan

http://minskatt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IA - 20 mars 2011 21:59

Idag så var det dags för premiären :) Första utställningen för detta året :)   Börjar med att försova mig en hel timme :( Mobilen var knäpptyst trots att den visade att larmet var aktiverat :((( Så det blev stress, stress, stress............ :(...

Av IA - 27 februari 2011 18:58

Helgen startade med en jättekul promenad runt en sjö med Zizo´s uppfödares härliga familj o voffs o med Lotta o hennes härliga voffs. Fick smaka av Robines goda mjölkchoklad o massa goda muffins o kakor     Fick inte till ngr bra bilder tyvärr, men...

Av IA - 12 februari 2011 19:59

Har nu anmält Zizo till första utställningen för i år :) Det är Malmö int i Mars. Ska bli spännande o se hur mycket han mognat sen förra årets utställningar, eller kanske inte......... ;) Men oberoende av hur det går så är han världens sötaste o ...

Av IA - 4 februari 2011 23:43

Fick se så vackra bilder på min stiliga borzoi som Emma tog när hon o hennes whippet Puma var med oss på skogspromenaden i onsdags. Måste bara visa hur fina dom är:         Det är så härligt att se en borzoi som tar i o springer med full kr...

Av IA - 4 februari 2011 01:12

I onsdags så var vi ute i skogen tillsammans med en ny tjej i vårt hund-gäng, nämligen en whippet-tjej. Snacka om att Zunken blev överlycklig o dom två for fram i skogen i minst 190 ;)   Efter ett tag fick även Zizo vara med en stund. Men han s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards