cimbazizo

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Härliga o underbara borzoier <3

Av IA - 7 juni 2010 23:10

Nu har jag lämnat tillbaka mitt lånegods, Nova o Livia.   

Så nu måste jag skriva av mig lite hur helgen varit. Tänk att man haft två stycken 11 månaders valpar o två vuxna hundar i ett hus på 100 kvm o det har knappt märkts av, men så är det ju vinthundar också o 3 av dom är borzoier så då är det inte så konstigt.   Får dom bara ett par promenader om dagen så ligger dom i soffan resten av tiden, och självklart lite mat då o då   

Drottningen, Nova, älskade att ligga i vår vattensäng, o det fick hon ju självklart..................

  

................vem kan säga nej till dom ögonen   

Men sa man ordet "UT" så var hon först upp på benen med ett glädjeskutt...........

    

.............................o att då få springa lös o nosa överallt var ju bara "grädden på moset"..................................................
.....

  

..................................kommer man på efterkälken så gäller det att trava eller galloppera ifatt............................

  

Nova o Zunken fastnade ofta på samma ställe o fick springa ifatt tillsammans.

  

Dom andra små "snorvalparna" fick minsann gå kopplade, för om man släpper dom två tillsammans så vet man aldrig var dom stoppar någonstans. För även om dom är lugna borzoier så lovar jag att när dom börjar springa så hinner dom väldigt långt på kort tid   

    

Sen hände något vid varje promenad som vi kallade för "samling vid pumpen"......

  

.................om en av dom stannade vid någon doft så kom alla rusande dit o kollade vad som luktade   

Vid utfodring så stod alla hundarna runt omkring o väntade på att maten skulle bli klar, sen delades maten ut efter ålder. Så Nova fick först..........................

  

Sen Zunken o därefter "busfröna".

    

Sen dröjde det väl ungefär 10 sekunder så var dom i varnadras skålar för att kolla om någon fått något godare i sin skål...............

      

Sen efter kvällsmaten så var det dags för massage o borstning av pälsar, o jag avslutar med en bild på Livias fina päls. Den glänste verkligen även om inte kortet gör den rättvisa.

  

Jag tog ett ännu finare kort på henne men det kortet försvann när kameran strejkade på något konstigt sätt   

Jag vill bara säga TACK till Lotta för att hon ville låna ut sina hundar till mig o säga att hon gjort ett fantastiskt jobb med Livia för det är en härlig hund. Och sen vill jag också säga att Nova har varit hos min härliga uppfödares familj i flera år innan Lotta tog hand om henne o denna familj är helt suveräna med hundar. För det är inte bara med deras enda borzoi som det är så här med utan även med deras småhundar som dom har. Det är otroligt trygga o harmoniska hundar dom har som verkligen mår bra på alla tänkbara sätt. Så Kennel Chodlik ska ha all heder o beröm för det dom gör för alla sina hundar o för sina valpköpare   Så TACK för att jag fått förmånen att både lära känna er o få köpa valp av er, kunde inte fått tag på någon bättre uppfödare. TACK för att ni finns!!!!

 
 
Ingen bild

Gunilla Danielsson

12 juni 2010 16:11

Vilka fina bilder på hundarna. Det är precis så med borzoier som du säger. Inomhus alldeles lugnt, utomhus fullt ös. Jag har sex vuxna borzoier hos mig varje dag!!

 
Lillasyrran

Lillasyrran

24 juni 2010 09:19

Nej jag har inte lärt honom att dyka än.. Man måste gå babysim för att lära dem att dyka. Babysimmet började när Aron var nyfödd och barnen måste vara 3 månader för att de ska få vara med :/ Så vi måste vänta till nästa termin som börjar i september. Den här gången så badade vi normalt med barnen så de vänjer sig vid vattnet.
Ja jag minns Matias att han var duktig under vattnet :) Vill att Aron också ska gilla vattnet på så sätt! Så förhoppningsvis kommer vi in nästa gång på babysim ;)

http://minskatt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IA - 20 mars 2011 21:59

Idag så var det dags för premiären :) Första utställningen för detta året :)   Börjar med att försova mig en hel timme :( Mobilen var knäpptyst trots att den visade att larmet var aktiverat :((( Så det blev stress, stress, stress............ :(...

Av IA - 27 februari 2011 18:58

Helgen startade med en jättekul promenad runt en sjö med Zizo´s uppfödares härliga familj o voffs o med Lotta o hennes härliga voffs. Fick smaka av Robines goda mjölkchoklad o massa goda muffins o kakor     Fick inte till ngr bra bilder tyvärr, men...

Av IA - 12 februari 2011 19:59

Har nu anmält Zizo till första utställningen för i år :) Det är Malmö int i Mars. Ska bli spännande o se hur mycket han mognat sen förra årets utställningar, eller kanske inte......... ;) Men oberoende av hur det går så är han världens sötaste o ...

Av IA - 4 februari 2011 23:43

Fick se så vackra bilder på min stiliga borzoi som Emma tog när hon o hennes whippet Puma var med oss på skogspromenaden i onsdags. Måste bara visa hur fina dom är:         Det är så härligt att se en borzoi som tar i o springer med full kr...

Av IA - 4 februari 2011 01:12

I onsdags så var vi ute i skogen tillsammans med en ny tjej i vårt hund-gäng, nämligen en whippet-tjej. Snacka om att Zunken blev överlycklig o dom två for fram i skogen i minst 190 ;)   Efter ett tag fick även Zizo vara med en stund. Men han s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards