cimbazizo

Alla inlägg den 7 december 2009

Av IA - 7 december 2009 13:10

Ja, Zizo tappar tänder i en rasande fart, så dom nya hinner knappt fram i tid. Så han beter sig som en tandalös gubbe ;) Har svårt att tugga på grisöron och tuggben, fast han så gärna vill :( Igår kväll när han gått och lagt sig på sin sovplats och jag tittade in i rummet så ligger han och ill-glor på en liten sak på golvet...(vet inte om den syns på bilden)........

  

...........så när jag kommer närmare så ser jag att det är en tand han tappat och som han så gärna vill åt ;)

Han har kvar en av hörntänderna där den nya växer strax innanför, så för tillfället har han 5 hörntänder =)

Han växer också otroligt fort. Det här är hans sovplats som nu börjar bli trång.....

    

...............så vi får nog försöka utöka platsen snart. Det hörs väldigt tydligt på nätterna när han kastar sig runt och byter sov-ställning ;) och speciellt när han drömmer om att han är ute i skogen och springer =) Första gången det hände så blev man jätterädd för gallret skakar något otroligt, men nu är man van vid ljudet =) så man sover på som vanligt. Och det gör även Zizo ;) Han älskar verkligen sin sovplats för vid kl. 22,00 på kvällen så drar han sig mot sovrummet och gnäller lite om vi inte hänger på med en gång coh släpper in honom där :)

I eftermiddag ska Zizo och Livia få busa och leka en stund i hennes rasthage medan jag och Keijo ska lägga polish på Lottas föräldrars rumsgolv. Får se om jag lyckas fånga busarna på bild så kanske jag kan lägga ut bild på det här ;) men jag lovar inget, för dom är som sagt inte lätta att ta kort på när dom är i gasen =)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards