cimbazizo

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Skogen o mys :)

Av IA - 12 december 2009 22:27

I morse vid halv åtta så väckte Zizo mig som vanligt med att sätta sig upp i buren och smågnälla, vilket betyder att "nu kan jag inte hålla mig längre för blåsan håller på att sprängas". Så då får man snällt gå upp och släppa ut honom så han kan göra sina behov   

Men då tänkte jag att när jag ändå är uppe och igång och alla andra sover så gott i sina sängar en stund till så kan jag och Zizo ta en långpromenad i skogen tillsammans. Sagt och gjort, på med varma kläder och traska ut i skogen. Zizo blir så glad när bara han o jag går iväg på egen hand =)

Så vi startar promenaden med koppelträning, vilket han börjar bli riktigt duktig på. Går han för fort och jag saktar in eller stannar så ´nästan hoppar han bakåt för att vara på rätt ställe ;) När vi gått en stund så får vi på avstånd se en rottweiler som blir riktig triggad av att se en annan hund, så Zizo blir intresserad av vad han ville men säger inget utan följer med mig när vi går iväg igen :) och jag som stolt matte sträcker på mig och går vidare med högt buret huvud   

Efter en stund så får jag syn på något väldigt konstigt, det ser ut som en gren vuxit rakt igenom en sten...........

  

.................men det är väl mossan som spelar spratt, men det såg väldigt läckert ut   

Sen försökte jag få en ståbild på Zizo, vilket som vanligt inte gick alls. Men här är det kort som blev bäst av alla försök.

  

Men en hund som ser en sån här skog......................

  

...............har väldigt svårt att stå stilla o bli fotad. Så här släppte jag Zizo lös för att han skulle få springa av sig och sträcka ut. Och gissa om han fick värsta rycken, han kan verklilgen visa när han uppskattar något och är glad =)

Sen tränade jag följe utan koppel genom att vända och gå åt motsatt håll när han sprang för långt från mig. Jag hörde någon komma springande och flåsande och susa förbi mig i 180 knyck, då vände jag igen. Sen upprepades detta upp till 8 ggr ungefär, sen såg man hur 50-öringen trillade ner hos honom. Och efter det så följde han mig hela vägen hem på lagom avstånd och han lyssnade när jag ropade in honom till min sida  

Efter 1 timma så var vi hemma igen trötta o nöjda och avnjöt en god frukost med övriga medlemmar   

Ikväll hade vi en mysstund tillsammans i soffan medan dom övriga spelade kort.

  

Det gäller att dela på platsen och klamra sig fast på något sätt för att inte trilla av soffan   

 
 
Pernilla

Pernilla

13 december 2009 21:12

Tack för din hälsning i gästboken! Hanouk mår bra! Han kommer troligen hem imorgon! Saknar honom jättemycket! Hoppas att vi ses snart igen!
Kram Pernilla och Hanouk

http://www.civilis.se

 
Lillasyrran

Lillasyrran

14 december 2009 10:33

Vad mysigt det lät med en skogspromenad med hunden helt själv ;)
Haha, han gör som Zunken och hoppar tillbaka till ens sida när han går för fort :P Vinthundar är sig lika verkar det som ;)

Kramar lillan

http://www.aikopaiko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IA - 20 mars 2011 21:59

Idag så var det dags för premiären :) Första utställningen för detta året :)   Börjar med att försova mig en hel timme :( Mobilen var knäpptyst trots att den visade att larmet var aktiverat :((( Så det blev stress, stress, stress............ :(...

Av IA - 27 februari 2011 18:58

Helgen startade med en jättekul promenad runt en sjö med Zizo´s uppfödares härliga familj o voffs o med Lotta o hennes härliga voffs. Fick smaka av Robines goda mjölkchoklad o massa goda muffins o kakor     Fick inte till ngr bra bilder tyvärr, men...

Av IA - 12 februari 2011 19:59

Har nu anmält Zizo till första utställningen för i år :) Det är Malmö int i Mars. Ska bli spännande o se hur mycket han mognat sen förra årets utställningar, eller kanske inte......... ;) Men oberoende av hur det går så är han världens sötaste o ...

Av IA - 4 februari 2011 23:43

Fick se så vackra bilder på min stiliga borzoi som Emma tog när hon o hennes whippet Puma var med oss på skogspromenaden i onsdags. Måste bara visa hur fina dom är:         Det är så härligt att se en borzoi som tar i o springer med full kr...

Av IA - 4 februari 2011 01:12

I onsdags så var vi ute i skogen tillsammans med en ny tjej i vårt hund-gäng, nämligen en whippet-tjej. Snacka om att Zunken blev överlycklig o dom två for fram i skogen i minst 190 ;)   Efter ett tag fick även Zizo vara med en stund. Men han s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards