cimbazizo

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av IA - 6 januari 2010 12:19

Jag skrev rubriken i den ordning jag vill ta upp saker i bloggen idag, med andra ord negativa saker först :(

Man börjar så smått landa i allt som hänt o hämtat sig från chock o oro o se små ljusglimtar i dagen igen, då skriver en anonym person på bloggen o visar vilken skit jag är. Att man är oansvarig o inte vet något om hundar. Att allt är mitt fel o med det även sagt att dom som skjuter raketer har rätt o alla andra får foga sig efter det. Undrar om du, anonym, någon gång sett dom vilda djur som flyr i panik o inte har någon människa som kan hålla dom i koppel. Jag har hört av ögonvittnen till sådana skräckslagna djur o förstår o vet vilken skada detta gör. Att du sen har din bestämda uppfattning om vad jag är för rutten person det är ju upp till dig. Men du ska veta att dom få ord du skrev gav denna hemska reaktion på en redan skadad själ. Om du bara visste hur mycket jag bannat mig själv att jag inte satte på kopplet innan, men jag trodde i min enfald att folk hade vett i skallen att vänta med att skjuta raketer till 12-slaget. Men ack vad jag bedrog mig. Och varför skulle folk följa lagen vid detta tillfälle när sådana inte gör det annars heller, för det skjuts ju fortfarande =( =( =( Dom hundar vi har o har haft i familjen har det aldrig hänt något sånt här med innan. Så även jag med den erfarenhet jag har av detta är chockad av det som hänt. Men som sagt, det finns väl en orsak till att du är anonym o inte vågar stå för det du skriver eftersom du inte har all fakta. Om du kollar in sidor på internet som visar hundar som sprungit bort p.g.a smällare o raketer så finns det även dom som varit kopplade o ändå lyckats slita sig. Men det blir ofta så att man som anonym inte tar reda på all fakta o bara vill skriva av sig o visa att man är så mycket bättre själv, troligen!!


Nu till något roligare o det positiva jag känt innan herr/fru Anonym skrev o förstörde dagen :(

Jag har haft många vänner som stöttat mig o min familj, både kända o okända: TACK för allt ni gjort o gör för oss, ni är guld värda <3

Måste bara visa med bilder hur glad Zizo blev över den gåva han fick av Lotta o Tobbe................

          

.............det är en tygkub med öppningar i vissa sidor o det är 4 bollar inuti. Zizo bara älskar denna leksak för han kan ligga i sängen o leka med den :)

Tuggbenet han fick är också en stor hit, men jag försöker göra som Lotta sa, att bara ge honom den en stund åt gången ;) Så TACK Lotta o Tobbe <3

Dom tuggben Zizo o Zunken fick av Liisa o André är det inget kvar av, så det är väl ett gott tecken på att dom var goda :) TACK min härliga dotter med din goa o snälla pojkvän <3

Något Zizo också bara älskar är när Matias kommer in o lägger sig bredvid honom i sängen o blandar bus med gos.............

          

................detta är läkande för Zizo :) Så TACK min kära son för det du gör för Zizo o det band du skapat till honom <3

Sen har vi ju det strävsamma paret Elina o Zunken som hjälper mig o Zizo varje gång vi ska ut i trädgården. Zizo o Zunken fick ett speciellt band till varandra när dom fann varandra i skogen. Så om Zizo är lite låg o har ont när han går ut, så räcker det att Zunken o Elina kommer med så blir det mer glädje. Och i förrgår så tog Zizo t.o.m några glädjeskutt o försökte sig på en lekinvit mot Zunken. När dom sedan kommer in så är det mat som gäller o t.o.m då ska dom stå nära varandra.............

  

.................................som tur är så får ju Zunken plats under Zizo ;)

Så TACK min lilla dotter att du o Zunken hjälper Zizo i sin rehabilitering <3

Sen vill jag också passa på att om igen TACKA alla som skrivit på e-post o facebook o på annat sätt visat att ni brytt er om oss, ni vet nog inte hur mycket ni gör för oss men ska veta att det betyder OTROLIGT mycket <3 <3 <3 <3


Det Zizo kämpar med är tassarna som sakta men säkert läker o hans "bakkärra" som nog skulle blivit bättre mycket fortare om inte tassarna varit trasiga, för då kunde man tränat lite oftare under korta perioder. Men man ser att hans muskler i låren blivit mjukare o han har inte riktigt lika ont nu, tack o lov =)


Men ha koppel på sig även i trädgården är nog ett behov som måste vara minst ett halvår, för det finns fortfarande idioter (med fara för ytterligare påhopp av anonym) som skjuter raketer o smällare trots att det är ett lagbrott =( Igår kväll var dom igång igen o sabbade psyket om igen på Zizo. Men jag känner att jag når fram till honom trots paniken han har, vilket är jätteskönt. Han lyssnade på mig o vi gick inte in förrän han var lite i balans, för man får ta lite i taget så han hänger med o att man sakta bygger upp hans självförtroende igen.

Vet inte om det kallas att skämma bort sin hund men så här bäddar vi sängen numera........................

   

...........................han har eget täcke i fotändan hos oss ;)

Ja, vad gör man inte för sina härliga djur.


Nu ska jag försöka hitta tillbaka till det positiva igen o försöka glömma bort det som skrivits av anonym o istället lyssna på alla dom snälla meddelanden jag fått. TACK alla ni snälla o omtänksamma där ute <3 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards