cimbazizo

Alla inlägg den 16 september 2009

Av IA - 16 september 2009 20:27

Först vill jag bara berätta om en viss ritual som Zizo och Zunken har när dom vaknar på morgonen och träffas efter en natt ifrån varandra. Zunken är väldigt morgontrött så han kryper gärna upp i soffan och rullar ihop sig, gärna på ett täcke eller en filt om det finns tillgängligt. Då kommer Zizo fram och lägger upp sina framben jämte Zunken, för han kan inte ta sig upp i soffan själv än. Sen har dom en liten gose-stund tillsammans....

  

Sen vill jag visa lite bilder från skogen igår då jag och mina två flickor var ute med alla hundarna, och vi hittade ett ställe i skogen som var så mysig. Så där stannade vi och tog lite bilder med Elinas mobil. Först två bilder när Zizo sitter på en sten.........

    

...........sen en bild när Zizo tröttnar på att vänta på godiset, då tar han fram tassen för att påkalla uppmärksamhet..........

  

........sen sist gjorde vi det svåraste jag vet, nämligen att få en stående bild på Zizo. Men ni får hålla till godo med dom kort det blev ;)

    

Idag så tog jag och Elina hennes jobb, som är att städa ett dagis. Och där har dom två stycken grisar. Så jag ville se hur Zizo reagerade på dessa djur.............

    

.......han tyckte dom var väldigt äcklilga till att börja med, men när han såg att både jag, Elina och Zunken stod kvar och tittade på dom, då gick det nog bra att stå kvar. Då kan dom ju inte vara livsfarliga i alla fall ;)

Kul att se hur man kan hjälpa en hund att våga göra något som verkar skrämmande, för till slut så la han sig till rätta på gräset och bara tittade på grisarna =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards