cimbazizo

Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Att arbeta på egen hand =(

Av IA - 4 september 2009 17:35

Jaha så här går det om man jobbar på egen hand=(

Hade 5-10 min kvar av veckans jobb och längtade efter en skön och ledig eftermiddag och kväll. Och då lägger man in en extra växel. Hade framme klickskrapan med ett ganska nytt rakblad i och skrapade bort skräp på en spishäll. I all hast kom min vänstra hand i vägen för denna skrapa, så pekfingret fick sig ett djupt och fult snitt så det blev en flik man kunde lyfta på =(

Detta var inte skönt alls :(

Först trodde jag att det räckte med ett plåster och jobba klart och sen åka hem, men icke!

Det blev in till akuten och tvätta rent, sen kom läkaren in och granskade noga......hm..... "Det här kan vi nog limma"........

Sagt och gjort, limmet kom fram och SKIT!!!!! vad ont det gjorde.

(Ursäkta ordvalet, men det gjorde verkligen ont)

När sen sköterskan skulle tejpa lite också så såg hon att det ville blöda lite i alla fall, då säger hon att hon tyckte det var konstigt att inte läkaren sydde istället. Så nu måste jag hålla koll så inte limmet släpper och det börjar blöda igen, för då måste jag in igen och sy det istället :(

Sköterskan la dit en skena och förband så jag inte böjer fingret på två dagar ungefär. Och sen fick jag order att vila dessa två dagar.

VILA med en 9 veckors valp.......hahahahahahaha........vi får väl se hur det går ;)


 
 
Lillasyrran

Lillasyrran

6 september 2009 22:22

Ja du min kära syster... :( Tråkiga händelser med dina fingrar jämt :P
Klart man reagerar att sköterskan tyckte var konstigt att läkaren inte sydde istället :S Men men du överlevde iaf och det är ju de viktigaste! Vila med en valp är ingen lyckad kombination haha!!
Hoppas de läker sig normalt!

Kramar lillan

http://www.aikopaiko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IA - 20 mars 2011 21:59

Idag så var det dags för premiären :) Första utställningen för detta året :)   Börjar med att försova mig en hel timme :( Mobilen var knäpptyst trots att den visade att larmet var aktiverat :((( Så det blev stress, stress, stress............ :(...

Av IA - 27 februari 2011 18:58

Helgen startade med en jättekul promenad runt en sjö med Zizo´s uppfödares härliga familj o voffs o med Lotta o hennes härliga voffs. Fick smaka av Robines goda mjölkchoklad o massa goda muffins o kakor     Fick inte till ngr bra bilder tyvärr, men...

Av IA - 12 februari 2011 19:59

Har nu anmält Zizo till första utställningen för i år :) Det är Malmö int i Mars. Ska bli spännande o se hur mycket han mognat sen förra årets utställningar, eller kanske inte......... ;) Men oberoende av hur det går så är han världens sötaste o ...

Av IA - 4 februari 2011 23:43

Fick se så vackra bilder på min stiliga borzoi som Emma tog när hon o hennes whippet Puma var med oss på skogspromenaden i onsdags. Måste bara visa hur fina dom är:         Det är så härligt att se en borzoi som tar i o springer med full kr...

Av IA - 4 februari 2011 01:12

I onsdags så var vi ute i skogen tillsammans med en ny tjej i vårt hund-gäng, nämligen en whippet-tjej. Snacka om att Zunken blev överlycklig o dom två for fram i skogen i minst 190 ;)   Efter ett tag fick även Zizo vara med en stund. Men han s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards