cimbazizo

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av IA - 12 augusti 2009 09:00

Något Cimba alltid uppskattade var att hänga med familjen på diverse upptåg;) Att följa med ut med husvagnen älskade han, vilket han tydligt visade genom att hoppa in och ockupera en av sofforna i husvagnen medan vi packade den. Det var ju tydligt att han inte ville att vi skulle glömma att packa med honom. Och så fort vi kom fram till en camping t.ex så fann han sig till rätta på en gång. Och han gick aldrig utanför förtältet även om det stod öppet och det gick hundar förbi utanför, utan han stod där och gnydde för att han så gärna ville att den andra hunden skulle hälsa på honom;)

Likadant har det varit när vi har flyttat så har han alltid funnit sig till rätta i nya bostaden, bara han har sin familj med sig så trivdes han var han än bodde:)


Ett speciellt minne jag minns om Cimba var när djuraffären hade hyrt in en djurfotograf och vi hade bokat tid där. Jag såg och hörde flera som hade problem med att få sina hundar att sitta still och att få några bra bilder, medan fotograferingen med Cimba tog ungefär 2-3 minuter så hade fotografen flera bra bilder. Jag fick sätta honom på plats och säga stanna, sen gick jag bakom några hyllor och gömde mig och sen pratade och lockade med honom. Han satt där och tittade med snett huvud och undrade varför matte gjorde så där;) men bilderna blev helt perfekta:)  Dom bilderna är det mest värdefulla jag har just nu, för det ligger mycket minne i dom=)

(tyvärr så blev inte avfotograferingen av bilden den bästa men ni får hålla till godo med det jag lyckades med;))


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards