cimbazizo

Alla inlägg under augusti 2009

Av IA - 7 augusti 2009 19:13

Idag blev saknaden efter Cimba påmind igen, för på första jobbet idag så har dom 2 st boxertikar som kommer springande och möter en på det sätt som bara en boxer kan göra. Nämligen med vispande svans och glada grymtningar och fnysningar, jag brukade kalla Cimba för korsning mellan hund och gris;) för han såg ut som en hund men lät som en gris:)

Så när jag kom hem från jobbet och hade vilat mig lite så tog jag mina två flickors tre hundar till skogen för att göra av med lite hundlängtans-krafter:)


Hittade en bild som är minst 6 eller 7 år gammal där Cimba hade fått busa av sig med en boxerkompis, Nova. Det var alltid glädjen att få busa med en likasinnad, som kunde läsa av honom på rätt sätt. Så är det väl med dom flesta raser att dom känner igen sina släktingar.

Ska troligen få åka och hälsa på valparna igen nästa vecka. LÄNGTAR så man blir tokig efter att få ta hem lilla Zizo:)


Av IA - 4 augusti 2009 23:18

Måste bara visa en bild på en vy över en sjö vi åkte förbi denna kväll. Tyvärr blev inte bilden den bästa och ett par moln förstörde det finaste några sekunder innan vi fick fram mobilen för att fota, men man kan ändå se hur fin färg solen hade när den precis skulle gå ner vid sjön.

Det var helt vindstilla så sjön såg ut som en spegel.

Det är inte ofta man tar sig tid att stanna för att se på något sånt här tyvärr. Livet har för hög fart hela tiden, så stressen gör att man inte tror att man hinner stanna upp. Ibland får man faktiskt tvinga sig att stanna och njuta för att lära sig att uppskatta dessa enkla och gratis saker :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards